2011. május 6., péntek

Story from the MiZo

MiZo Tejipari Zrt.
Ez egy nagyon furcsa történet.
Történt egyszer, nem is olyan régen, de évekkel ezelőtt, hogy a külföldiek Prágából felkértek arra, hogy vállaljam el a pécsi "MiZo" Tejipari Vállalatnál a kooperációs és szaktolmácsolási feladatok ellátását.
A megbízó cég neve: BeGaServis Spol s r.o. és a cég akkori igazgatója: Ivan Hlaváček Úr volt.
Nos, ettől a cseh cégtől ilyen felkérést nem először kaptam, mivel nemcsak mérnöki végzettséggel rendelkezem a legkülönfélébb területeken, hanem igen jól beszélem a cseh szaknyelvet is. Talán ezért is kért engem fel ez a cseh Begaservis sro. cég arra, hogy Magyarország és Közép Európai régióban én legyek a kizárólagos képviselőjük az új és generál-felújított tejipari gépjeik munkálatainál a szaktolmács.
Természetesen, a megbízást nemcsak, hogy elvállalltam, hanem munkaköri kötelezettségemnek is éreztem, a szóbeli és írásbeli megállapodásaink értelmében.
Az a német cég is, akiknek a tejipari csomagoló-gépét ez esetben üzembe kellett helyezni, engem (mint korábbi régi ügyfelét) nagyon jól ismert. Nem először dolgoztunk így együtt én, mint szakfordító, majd az AXYCO Bt. ügyvezetője, a Begaservis sro. és nevezzük nevén a német céget is: GASTI GmbH.
Nos, a megbízást a cseh Begaservis sro. cég szakszerelőivel együtt, a MiZo cég elvárásainak és kéréseinek megfelelően sikeresen teljesítettük, annak rendje és módja szerint.
Akkor sem a csehek, sem én nem tudtam, hogy a pécsi MiZo cég ellen felszámolási eljárást kezdeményeztek a hivatalok. Talán a németek sem voltak kellően informálva, de ezt én honnan is tudhatnám...
A lényeg az, hogy mind a mai napig a MiZo cég, és a tulajdonos jogutódja = CSÁNYI Sándor Úr egy fillért sem fizetett nekem a munkadíjért és a felmerült költségekért.
Én nehéz helyzetbe kerültem e miatt és a cégem is tönkre ment, felszámolták.
Az új tulajdonos, vagyis CSÁNYI Sándor Úr lett az adósom.
Kérdésem az, ki tud nekem tanácsot adni és segíteni, hogy ilyen "dörzsölt" társasággal szemben...
- hogyan érvényesítsem a jogaimat?
Minden hasznos és használható tanácsért és segítségért, behajtási megoldásokért köszönetemet és hálámat ( esetleg jutalékot... ) fejezem ki mindenkinek, aki csak segíteni tud!!! Nagyon is szükségem van arra az összegre, követeléseimre: K~2-3.000.000.- Ft-ra, amely azóta a kamatokkal együtt felhalmozódott. Vagy az OTP és egyben a MiZo Zrt. talán nem tartozik a kamatokat is megfizetni?

Tisztelettel:
Dipl.-Eng. George VANDLIK
translator, co-worker
EUWay1@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése